Zasadę działania tego rozwiązania można prześledzić w poście Druk polecenia przelewu, gdzie zrobiłem druczek przelewu składający się z 4 bloczków. Wypełnienie pól w jednym bloczku powoduje pojawienie się wprowadzonej treści w pozostałych.
W tym celu nie wykorzystamy tradycyjnych pól tekstowych dostępnych na zakładce Deweloper w grupie Formanty. Ich właściwość nie pozwala na kopiowanie zawartości między sobą. Tutaj należy wykorzystać pewną sztuczkę, czyli zmienić funkcję właściwości dokumentu dostosowując ją do własnych potrzeb.
Właściwości dokumentu dostępne są na zakładce Wstawianie, grupa Tekst menu Szybkie części.
1. Właściwości dokumentu w Wordzie 2010 |
- Adresu firmy,
- Autora,
- Daty opublikowania,
- itd.
2. Wybranie Panelu dokumentu lub Właściwości zaawansowanych |
3. Zakładka Podsumowanie we Właściwościach zaawansowanych |
Teraz kiedy wiemy już co to są właściwości dokumentu oraz gdzie ustawia się ich wartości możemy je wykorzystać do własnych potrzeb, a w szczególności do kopiowania dowolnej zawartości między nimi.
W tym celu należy wejść ponownie we Właściwości dokumentu znajdujące się na zakładce Wstawianie, grupa Tekst i tam z menu Szybkie części i wybrać wartość (jak na zdjęciu nr 1), która była pusta.
Ja wybrałem właściwość Słowa kluczowe i wstawiłem ją w dwóch miejscach.
4. Wstawienie właściwości Słowa kluczowe |
Tak, tak. Tyle "ściemy" na początku po to tylko, aby wstawić odpowiednie pole ;)
Podsumowując.
Rzecz sprowadza się do wstawienia pustej właściwości w wybrane miejsca. Jeżeli potrzebujemy więcej pól, które będą się automatyczne kopiować wystarczy wykorzystać pozostałe wolne właściwości dokumentu.
Co jednak zrobić, aby zamiast [Słowa kluczowe] wyświetlał się nam ładny napis [Imię i nazwisko] lub dowolny inny?
Zaznaczamy pole właściwości i przechodzimy na zakładkę Deweloper. Tam korzystamy z pól Tryb projektowania i Właściwości. Umożliwiają one zmianę wyświetlanego tekstu w polu właściwości (jak na poniższym zdjęciu).
5. Zmiana wyświetlanego tekstu pola właściwości |
Poniżej opisywane funkcje w praktyce.
Jeżeli ktoś zna lepszy sposób na osiągnięcie powyższego celu, proszę pisać w komentarzach, lub bezpośrednio do mnie przez formularz z prawej strony.
Jakiś czas temu, jeden z czytelników podesłał mi link do aplikacji Word Content Control Toolkit. Z tego co wyczytałem to można dzięki niej realizować wyżej opisywane rzeczy. Niestety z braku czasu nie mogłem tego sprawdzić. Jeżeli Wy to zrobicie, to proszę podzielcie się w komentarzach informacją na ten temat.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Bardzo proszę o zachowanie netykiety.