Strony

środa, 26 marca 2014

Czas pomyśleć o śmierci ...

Tak, tak... W życiu każdego człowieka przychodzi taki czas, kiedy musi zacząć wybierać odpowiedni model trumny. Informatyków takie myślenie także dotyka, z tym, że u nich polega ono na zastanawianiu się, co się stanie ze stworzonymi przez nich danymi...
Albo po prostu trafiają na opcję w oprogramowaniu, która do tego służy ;)


Mnie dopadł ten drugi przypadek, więc pozwolę go sobie opisać.

Zapoznając się z opcją backupu naszych danych zebranych na serwerach Google'a (Backup danych z gmaila lub innych usług Google'a) zauważyłem opcję nazwaną "Menedżer nieaktywnych kont". Dostęp do niego uzyskujemy logując się na stronie www.google.pl. Gdy się zalogujemy, w prawym górnym rogu klikamy na swoje zdjęcie (lub nazwę swojego konta) i wybieramy "konto". W ten sposób dostajemy się do głównej strony naszego konta Google, gdzie przechodzimy na zakładkę "Zarządzanie danymi".

Strona główna konta Google
Strona główna konta Google
Tam, między innymi możemy dowiedzieć się ile miejsca zajmują usługi z których korzystamy. Na jej spodzie widnieje "Menedżer nieaktywnych kont".

Strona zarządzania danymi z zaznaczeniem opcji "Menedżera nieaktywnych kont"
Strona zarządzania danymi z zaznaczeniem opcji "Menedżera nieaktywnych kont"

Przechodząc do niego otrzymujemy przewodnik w którym mamy wytłumaczone informacje, które będą potrzebne do poprawnego skonfigurowania usługi:
  • Okres oczekiwania - czyli okres braku aktywności od ostatniego logowania,
  • Powiadom mnie - w tym punkcie definiujemy adres e-mail i telefon na który zostanie wysłana wiadomość z informacją przed upływem ważności konta,
  • Powiadom kontakty i udostępnij dane - jeżeli zaprzestaniemy używać konta, osoby tutaj zdefiniowane zostaną o tym powiadomione. Możemy też ustawić udostępnienie tym osobom naszych danych,
  • Usuń konto - ostatecznie możemy zdefiniować usunięcie konta.
Menedżer nieaktywnych kont
Menedżer nieaktywnych kont
Kliknięcie na powyższej karcie przycisku "Skonfiguruj" przenosi nas do strony z ustawieniem powyższych opcji na dole której widniej przycisk "Włącz". 

Dzięki tej usłudze możemy ustawić, aby nasze e-maile, zdjęcia lub np. dane z blogu, zostały przekazane zaufanej osobie w przypadku naszego nieszczęścia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo proszę o zachowanie netykiety.