Albo po prostu trafiają na opcję w oprogramowaniu, która do tego służy ;)
Mnie dopadł ten drugi przypadek, więc pozwolę go sobie opisać.
Zapoznając się z opcją backupu naszych danych zebranych na serwerach Google'a (Backup danych z gmaila lub innych usług Google'a) zauważyłem opcję nazwaną "Menedżer nieaktywnych kont". Dostęp do niego uzyskujemy logując się na stronie www.google.pl. Gdy się zalogujemy, w prawym górnym rogu klikamy na swoje zdjęcie (lub nazwę swojego konta) i wybieramy "konto". W ten sposób dostajemy się do głównej strony naszego konta Google, gdzie przechodzimy na zakładkę "Zarządzanie danymi".
Strona główna konta Google |
Strona zarządzania danymi z zaznaczeniem opcji "Menedżera nieaktywnych kont" |
Przechodząc do niego otrzymujemy przewodnik w którym mamy wytłumaczone informacje, które będą potrzebne do poprawnego skonfigurowania usługi:
- Okres oczekiwania - czyli okres braku aktywności od ostatniego logowania,
- Powiadom mnie - w tym punkcie definiujemy adres e-mail i telefon na który zostanie wysłana wiadomość z informacją przed upływem ważności konta,
- Powiadom kontakty i udostępnij dane - jeżeli zaprzestaniemy używać konta, osoby tutaj zdefiniowane zostaną o tym powiadomione. Możemy też ustawić udostępnienie tym osobom naszych danych,
- Usuń konto - ostatecznie możemy zdefiniować usunięcie konta.
Menedżer nieaktywnych kont |
Kliknięcie na powyższej karcie przycisku "Skonfiguruj" przenosi nas do strony z ustawieniem powyższych opcji na dole której widniej przycisk "Włącz".
Dzięki tej usłudze możemy ustawić, aby nasze e-maile, zdjęcia lub np. dane z blogu, zostały przekazane zaufanej osobie w przypadku naszego nieszczęścia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Bardzo proszę o zachowanie netykiety.